חלב עיזים – עוברים לחלב מעולה

חלב עיזים הוא אחד הנכסים התזונתיים העתיקים של האנושות ולא סתם מייחסים לו תכונות בריאותיות. הוא קל יותר לעיכול מחלב פרה ובעל ערכים תזונתיים. החלב עיזים גם מקור משמעותי לצריכה של חלבון ושומן, מינרלים וויטמינים.

חלב עיזים הוא אחד הנכסים התזונתיים העתיקים של האנושות.כ-10,000 שנה חלפו מאז גילה האדם את העז, הכניס אותה לביתו והפך אותה לחית המשק המבויתת הראשונה בהיסטוריה. עיזים היו חלק קבוע וכוח חשוב בעדר הקדמון .
מאות שנים היה חלב עיזים רכיב נחשק ויקר ערך בתפריט של בני אדם, מקור משמעותי לצריכה של חלבון ושומן, מינרלים וויטמינים.
כאשר הצטרפה הפרה למשק הבית כאלפיים שנה מאוחר יותר, חלב ומוצריו כבר נחשבו למזונות אהובים ובעלי תרומה חשובה לתזונה. בעשורים האחרונים, עם התבססותה של הדיאטה הים תיכונית כדיאטה המומלצת ביותר לבריאות האדם, עלה מאוד הביקוש לחלב עיזים ומוצריו והוא הולך וגובר בישראל ובעולם כולו.
על ערכו התזונתי של חלב עיזים, יתרונותיו הבריאותיים ומדוע חלב עיזים קל יותר לעיכול בהשוואה לחלב פרה – בכתבה שלפניכם.

חלב עיזים – מזון מן הטבע בעל ערך תזונתי גבוה

חלב עיזים מלא הוא מזון נוזלי נוזל רב ערך המכיל מגוון של רכיבי תזונה חיוניים כגון חלבונים איכותיים, מינרלים חשובים שהעיקרים שבהם הם סידן זמין לספיגה, מגנזיום ואשלגן וויטמינים כדוגמת ויטמין A וויטמינים מקבוצה B

הנחיות משרד הבריאות, כפי שמפורטות בהמלצות התזונה החדשות של ישראל ובקשת המזונות החדשה, כוללות את חלב העיזים בקבוצת המזונות שמומלץ לגוון בהם לפחות פעם ביום. חלב ומוצריו מהווים חלק מהקשת הצהובה, לצד קטניות , שמן זית, אבוקדו , טחינה ואגוזים. משרד הבריאות מציין כי חלב ומוצריו תורמים חלבון וסידן לתפריט היומי וממליץ להעדיף מוצרים שאינם מומתקים.

חלב העיזים המלא שלנו הוא חלב מפוסטר העומד בהמלצות משרד הבריאות למזון בריא ונושא סימון ירוק.

חלב עיזים? זה קללללל! קל יותר לעיכול!

חלב עיזים מתעכל בקלות ובמהירות גדולה יותר בהשוואה לחלב פרה .

העיכול המהיר יחסית של חלב עיזים מתקבל הודות למספר הבדלים קטנים אך מהותיים בהרכב השומנים והחלבונים, לעומת חלב פרה:

השומן בחלב עיזים מסודר במבנה של טיפות קטנות המפוזרות בצורה הומוגנית. המבנה הקטן בעל הפיזור הגדול מאפשר תהליכי פירוק וספיגה קלים ומהירים יותר ותהליך עיכול יעיל יותר.

כמו כן , חלב עיזים מכיל אחוז גבוה יותר של חומצות שומן ייחודיות ( חומצות שומן בינוניות שרשרת) הנספגות במסלול מהיר ישירות לכבד.

בדומה לשומן גם החלבון בחלב העיזים מסודר במבנה של כדורים קטנים יותר בהשוואה לחלב פרה. המבנה המרחבי הקטן יותר מאפשר עיכול זריז יותר.

בנוסף הרכב החלבונים בחלב עיזים תורם ליצירת גבן רך ועדין יותר המתעכל במהירות רבה יותר.

 

עבור אנשים בעלי מערכת עיכול רגישה , העדפת מוצרי עיזים יכולה להקל ולתרום לתחושת נוחות גדולה יותר. חלב עיזים ומוצריו יכולים להתאים גם לפעוטות הזקוקים לריקון מהיר יותר של הקיבה עקב נטייה לפלוט מזון או להתמלא במהירות רבה מדי.

עיכול הקל של חלב עיזים יחסית לחלב פרה מהווה יתרון גם עבור אנשים הזקוקים ל "בוסט" של חלבונים איכותיים המתעכלים במהירות. כך למשל בארוחה לפני אימון עבור אנשים העוסקים בפעילות גופנית.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבות של צריכת חלבונים מספקת בגיל הזהב. ההמלצות עבור מבוגרים בריאים ( גלאי 65 ומעלה ) לשימור מסת וכוח השריר שלהם היא להגביר את צריכת החלבונים בכל ארוחה ולהעדיף חלבונים בעלי ערך ביולוגי גבוה המתפרקים ונספגים ביעילות.

חלב עיזים – קחו לטעימה

בהשוואה לחלב פרה, חלב עיזים הינו לבן  ומתוק יותר. מרקמו הקטיפתי וטעמו העשיר הפכו אותו לכוכב קולינרי עולה בקרב שפים רבים ובשלנים חובבים.  יש החוששים מהניחוח של החלב אולם בפועל הארומה של חלב העיזים היא מעודנת ונעימה. הריח החזק האופייני למוצרי עיזים קשור לתכולה של חומצות שומן ספציפיות ומלווה בעיקר גבינות עיזים קשות ובעלות תכולת שומן גבוהה.

יותר ויותר אנשים בישראל ובעולם עוברים לעיזים ונהנים ממגוון הולך וגדל של חלב ומוצרי חלב עיזים טעימים, מזינים ונוחים יותר לעיכול.

לרעיונות למתכונים מנצחים לחצו כאן

 

אולי יעניין אתכם

ניוזלטר ששווה לטעום.

מתכונים מיוחדים, טעמים חדשים ומבצעים מדהימים.
אם לא תירשמו איך תדעו?

אנא הזינו שם מלא
אנא הזינו כתובת אימייל
אנא הזינו מספר טלפון

אני מאשר/ת שימוש במידע שמסרתי לצורך הפעילות המסחרית של קבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ, הפועלת בתחום המזון באמצעות מותגיה השונים (לדוגמה: יקב תבור, טרה, משק צוריאל, נביעות, קוקה קולה ועוד), ושמירתו במאגר מידע בהתאם למדיניות הפרטיות, ידוע לי שאיני חייב/ת למסור את המידע לפי חוק אך לא ניתן להשתתף בפעילות ללא מסירת המידע.

שדה חובה

אני מאשר/ת קבלת דברי פרסומת מקבוצת החברה המרכזית הכוללת, בין היתר, את מותגי קוקה-קולה, טרה, נביעות, פריגת, מבשלות בירה ישראליות, יקב תבור, ועוד כמפורט בתקנון הפעילות
תודה, פרטייך התקבלו בהצלחה.
Loading...